Veelgestelde vragen over de wachttijd bij de Wmo
Op dit moment zijn er lange wachttijden bij de Wmo. Het kan daarom langer duren voor u hulp krijgt. We proberen u zo snel mogelijk te helpen. Wilt u meer weten over het ontstaan van deze wachttijden? Op deze pagina vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen.
faq
-
We krijgen meer meldingen binnen dan wij kunnen afhandelen. Ook ontvangen wij meer meldingen die complex zijn om af te handelen. Hierdoor kan het langer duren voor wij u kunnen helpen.
-
Dit hangt af van het type melding dat u doet. Meldingen voor hulpmiddelen of de regiotaxi worden binnen 6 weken afgehandeld. Bij meldingen die complexer zijn om af te handelen, zoals bijvoorbeeld het aanvragen van begeleiding, duurt dit langer.
-
Als u dringend hulp nodig heeft, neem dan contact op met ons Wmo-loket. Zij bepalen of uw melding met spoed opgepakt moet worden.
We zullen ons best doen om in urgente gevallen een tijdelijke oplossing te bieden of uw aanvraag te prioriteren.
Bel naar 14 070 of stuur een mail naar stadhuis@rijswijk.nl.
-
Er zijn veel verschillende vormen van hulp waar u gebruik van kunt maken buiten de Wmo om. Bijvoorbeeld hulp bij uw geldzaken of huishouden. Kijk hier voor meer informatie.
-
Neem dan contact op met het Wmo-loket. Wij doen ons best om uw vraag te beantwoorden. U kunt contact met ons opnemen door te bellen naar het telefoonnummer 14 070 of door een e-mail te sturen naar stadhuis@rijswijk.nl.